torsdag 7 mars 2013

Solsken

Jag behöver solsken i mitt liv. Ljus, glada färger. Och städat. Just nu är här stökigt och smutsigt. Jag är inte så mycket för att städa men jag trivs inte när det är för skitigt och stökigt. Lite lagom småstök är helt okej.

Jag funderar på att städa. Eftersom jag just nu egentligen inte har massor av jobb att göra så kan jag ju ta mig tid att städa istället. Och det vore säkert trevligt efteråt. Men det bär mig lite emot att städa själv. Vi är ju faktiskt fyra människor som bor här och en hög med djur. Alla som bor här kommer att bli glada om jag städar. Men jag vet av erfarenhet att när hela familjen är med och städar så blir det inte riktigt lika snabbt stökigt igen eftersom alla är måna om att inte ha jobbat i onödan.

Nåja, jag börjar med att sortera lite papper och betala räkningar och plocka undan från skrivbordet. Sen får vi se.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar