tisdag 30 augusti 2011

Hur har man sex?

Fan, jag vill ha sex. Skön, kladdig, upphetsande lustfylld sex. Men jag är som en jävla duracellkanin som ligger i ett hörn och hackar, där batterierna faktiskt är på  upphällningen. Häromnatten så vaknade jag till och med med tanken att vafan, nä jag lägger ner. Jag har redan gjort det här, jag kan det. Det är tråkigt. Tänk er att vakna mitt i natten utan att ha blivit väckt av något och med en enda klar tanke i huvudet. Att sex är meningslöst.

P och jag brukar ta en promenad ibland efter middagen och då pratar vi ofta om sex. Hur vi ska kunna ha sex, när vi ska ha sex, vad vi vill göra. Och det är just hur och när som är problemet. Vi är liksom inte i fas med livet, sexlivet alltså. Vi är långt i från varandra hela dagarna, sedan har vi fullt upp med att laga mat, hushållsbestyr och annat fix, umgås med barnen osv. Och ja, barnen, de är ju överallt där vi är. De är i början av tonåren och det går inte att få dem att lägga sig klockan åtta längre. De har massor att prata om (och vilken tonårsförälder med vettet i behåll vill inte ta vara på när barnen pratar med en?) och de har mycket omkring sig vilket innebär att de är överallt, hela tiden, och kan dyka upp närsomhelst. När så hela familjen ligger i sina sängar, dörrarna är stängda och det faktiskt skulle vara möjligt att ha lite tyst sex då är P och jag så trötta så bara tanken på sex är som att bestiga Kebnekajse i för stora gummistövlar.

Och så uppenbarar sig möjligheten till en kväll på tu man hand. Dottern ska iväg på annat och sova över, sonen kan åka till sin flickvän. Trodde vi ja. Pappa och jag vill ha en kväll för oss själva, förklarade jag för barnen. Och de förstod. Men sen så kunde sonen inte åka till flickvännen. Och vad ska vi säga om det? Vi vill ju inte stänga ute barnen från sitt hem för att vi ska kunna ha sex.

Det skulle vara lättare om vi kunde åka iväg nånstans, ha en liten sexlägenhet. Det vore nåt det. Men herregud vi har ju inte pengar till nåt sånt.

Vi har nog blivit för bekväma för bilen eller skogen känns inte som ett alternativ. Bortskämda med kanske. För vi vet ju hur underbart det kan vara med sex när man är fri att låta så mycket man vill, har det varmt och gott och känner sig avslappnad och trygg och kan göra precis vad man vill. Ärligt talat så är det inte bara sex jag vill ha, jag vill ha kvalitetssex. Annars kan det nästa kvitta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar