lördag 17 mars 2012

Ligga

På Facebook har det startats en sida som heter Ta håret tillbaka med syftet att stödja kvinnor som vill låta bli att raka sig. Eller som vill raka sig för den delen. Det handlar ju om att få vara som man vill. Men många (unga) killar har nästlat sig in för att skriva elaka kommentarer om de kvinnor som lägger upp bilder på sina orakade armhålor. En populär kommentar är att tjejerna inte kommer att få ligga (med de 17-åriga killarna som skriver antar jag) för att de är orakade. Jag funderade över detta och räknade lite på den tid jag skulle behöva lägga ner för att ev attrahera dessa killar. En timme för att raka mig noga över hela kroppen, en timme för smink och hårfix, en timme för att hitta rätt kläder (eller troligtvis mer eftersom jag skulle behöva köpa nya kläder), ytterligare några timmar för att leta reda på och ragga upp en 17-åring och sedan några minuter för själva sexet. En hel arbetsdag skulle det gå åt till detta. Det känns inte speciellt intressant med tanke på att jag utan vidare ansträngning kan ha njutfullt sex med min man. Jag tror de här killarna lever i en fantasivärld där de själva är gudar som tror de kan sätta reglerna och att alla vill ha dem. En vacker dag vaknar de nog och upptäcker att det var just en fantasi och inget annat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar