tisdag 10 maj 2011

Jag i all min osäkerhet

Jag drömde i natt att jag hade sex med en ung snygg kille. Drömmen lämnade kvar en orolig känsla av lust och längtan. Jag försökte tillfredsställa mig själv men orgasmen kom inte som en befrielse. Vad är det jag vill?  Bli uppslukad, tror jag. En stunds skön, hård, djurisk parningsakt som tillfredsställer det elementära i att vara människa. Det kroppsliga mötet bortom förnuftet.

Jag väntar på några paket som ska levereras av en budfirma. Jag vet att det är en kille som kommer med dem, jag pratade med honom igår. En förvirrad fantasi om att ha sex med honom har farit runt i mitt huvud. Frågan som dyker upp är inte om det är en omoralisk tanke, om det skulle vara fel att faktiskt göra det utan om det finns någon som överhuvudtaget skulle vilja ha sex med mig.

Det gör mig ledsen att jag känner mig osexig och oattraktiv. Jag tog en bild med min mobilkamera. Försöker betrakta den utifrån. Hur ser jag ut? Finns det något attraktivt? Och vad spelar det egentligen för roll hur man ser ut, i det kroppsliga mötet är det ju ändå så mycket annat som spelar in. Men det är ju ingången, dörren. Om folk inte ens vill öppna den, hur ska de då kunna komma in?

Ändå återstår frågan om det ens är viktigt att någon annan än min man vill ha sex med mig.

Svaret är: jo, det är viktigt. Varför, måste jag fundera över en stund.

3 kommentarer:

  1. Det är inget fel på din kropp. Människor fäster alldeles för mycket uppmärksamhet vid vikt och utseende, men jag försöker själv tänka om och tänka nya tankar om min egen kropp då jag också är ganska rund.

    För grejen är ju, att så länge kroppen gör det man vill att den ska göra, och inte känner sig sliten - vad spelar det då för roll om man har lite bilringar?

    Jag vet att jag mycket hellre kryper ihop med en kvinna som ser ut som dig än de taniga pinnar som kvinnor förväntas sträva efter att vara...

    SvaraRadera
  2. Ja vi fäster för stor vikt vid utseende, jag tycker inte om att jag själv gör det. Jag märker ju också att när jag tycker om min kropp så kan jag också se att andra tycker om den. Det är som om jag lägger in förväntade blickar i andras ögon istället för att låta dem se själva.

    Kram!

    SvaraRadera
  3. Någonstans försvann mitt svar på din kommentar. Och nu minns jag inte vad jag skrev.

    Kram S

    SvaraRadera