fredag 6 maj 2011

Pengar

Pengar. Det är något jag sällan haft mycket av. För det mesta funkar det bra ändå men ibland tar det slut och var ska man då hämta pengar ifrån? Jag är rätt bra på att prioritera, på att köpa sådant vi behöver och skippa annat. För det mesta så saknar jag inte något heller. Vi har ett hus och vi kan äta oss mätta och har kläder att ha på oss. Jag tycker inte vi har det dåligt ställt. Jag skulle inte säga att vi är fattiga.

Men vi har mycket mindre pengar än många andra. Och ibland blir det kännbart. Vi har lyckats spara ihop lite pengar på vårt sparkonto men jag väntar in i det sista med att röra dessa. För rätt som det är står vi där och akutbehöver pengar och om det kontot är tomt så har vi ju ingenting.

Vi har mat i frysen, vi har som sagt ett hus att bo i, vi har kläder, bilar och tv, dator och allt sådant. Vi har det bra. Men det är lätt att bli rådvill när pengarna är slut. När räkningarna ligger på hög och inte kan betalas.

Det är ju knäppt egentligen. Vi jobbar båda två, vi har byggt vårt hus själva, vi köper sällan nya kläder eller saker, vår nyaste bil är från 89. Varför har vi då inga pengar? För att våra inkomster inte matchar de plötsliga och ofrånkomliga utgifterna.

När det är så här blir det lätt att desperat leta efter sätt att tjäna pengar snabbt. Jag har till och med funderat på om jag kunde prostituera mig.

Nån som har lust att betala för att ha sex med en fet, hårig kvinna i tuppkam och gamla kläder?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar