onsdag 2 mars 2011

Jag

Jag undrar ibland om jag ska vara jag eller om jag ska vara nåt som är lättare. Normerna som jag inte riktigt passar in i skaver ibland lite väl hårt. Även om jag nog för det mesta har det ganska lätt för att jag är omgiven av människor som älskar mig för den jag är.

Att vara kvinna är inte så enkelt som att vara en människa med vagina. Att vara en människa med vagina utan att följa normen som gäller för kvinna är inte så enkelt det heller. Att vara en människa som i mångt och mycket passar in i den kvinnliga normen men som i annat inte alls håller sig inom ramarna är ibland svårare. Nästan men inte helt är konstigt nog ibland värre än ett större glapp.

Jag har inte ett utseende som ropar kvinna men jag vill ändå vara liggbar som kvinna. Jag vill att både män och kvinnor ska kunna tänka sig att ha sex med mig även om jag inte ser ut och beter mig som många förväntar sig att kvinnor ska se ut och bete sig. Det handlar inte om att vara snygg eller ful. Jag tycker att jag är rätt snygg mellan varven. Och jag tycker att jag har en tilltalande kropp för den är inbjudande och öppen och naturlig. Och jag vet att både män och kvinnor har funnit både min hjärna och min kropp tilltalande. Men det spelar ingen roll för folk definierar mig inte som liggbar därför att jag inte följer normen. Det krävs alltid lite mer av mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar