onsdag 16 mars 2011

Ledsen

Varför skriver jag här? Jo för att få ur mig saker som jag funderar på men inte har någon att prata med om. Jag skriver saker som inte är så igenomtänkta eller politiskt korrekta mellan varven. Men det är ju liksom poängen, att jag ska kunna prova mina funderingar utan att behöva stå till svars. Fast det kanske inte funkar så.

Folk kan ju läsa här och då kan de också ifrågasätta det jag skriver. Och jag vill ju gärna ha någon kommentar mellan varven. Men lite ledsen blev jag ändå när jag fick kommentaren på mitt otrohetsinlägg. Inte ledsen på den som skrev utan på att jag skrev något som inte gav mig en rättvis bild. Men varför det är så viktigt för mig vet jag inte riktigt. Kanske handlar det om att det är en stor del av min identitet, att jag är empatiskt, en som bryr sig om, som är kärleksfull och som ställer upp och kan göra nästan vad som helst för dem jag älskar.

Jag tror att jag inte riktigt tycker om bilden av mig själv som formas här på bloggen. Det handlar säkert om att det är rätt ensidigt, det jag skriver. Bara sådant som liksom inte får så mycket plats i andra forum (mina egna forum menar jag då). Och att jag också är fast i normer och stereotypt tänkande så pass att jag inte ens kan frigöra mig själv när det handlar om mig själv.

2 kommentarer:

  1. Jag tycker att du ska fortsätta som du gör för det ger åtminstonde mig något att läsa dina tankar och reflektioner.
    Förstår känslan av det inte ger en korrekt bild av dig som person. Vi människor har ju så många olika sidor och vissa känner vi kanske att vi inte kan vara så öppna med så då är väl en blogg ett perfekt forum!

    SvaraRadera